Sunday, November 1, 2020

1st Nov. Osaka Station for Laundry 洗濯物用の大阪駅だぞ

Osaka Station for Laundry

11日 洗濯物用の大阪駅だぞ

 


 

 

 

I cleaned our district with neighbors.

  ご近所さんと地区の掃除をしました。

 

 

After that I jogged as usual.

  それからいつも通り走りました。

 

 

 

I need to replenish ink tank of PC printer.

  パソコンプリンタのインクを補充しなければ・・・

 

 

 

I received seeds of garlic from our neighbor and planted them into our landspace. I can eat original garlic next year.

  お隣さんで農家のおっさんから種ニンニクをもらい、土地に植えました。来年オリジナルニンニクを食べられます。わっはっは~!

 

 

 

I dried clothes and scattered sawdust on the kids park.

  洗濯物を干して、キッズパークに木屑をまきました。

 

 

 

We were supposed to visit Tyrolean Forest but it was too cold and windy so we just had a lunch party together with Tamamis parents insted.

  チロルの森に行くはずでしたが、とても寒くて風が強かったので、代わりに両親と一緒に昼食会を開きました。

 

 

 

After lunch, Kaito made timbers of Osaka Station for laundry and  

  昼食後、Kaitoマンは洗濯物用の大阪駅の材木を作り、

 

 

 

painted his long slide.

  長い滑り台の塗装をしました。自分の遊具を自分で作る!最高最強の情操教育でしょうか・・・。

 

 

 

We set up Osaka Station (Kaito says so) at a storage room. We can dry clothes quickly thanks to this huge rack, heater, dehumidifier and ventilation fan.

  大阪駅(Kaitoマンがそう呼ぶ巨大物干し台)を納戸に設置しました。この巨大物干し台、ストーブ、除湿器、換気扇のお陰で洗濯物を素早く乾かせます。乾かす為の3大要素(気温・湿度・風)を完全に作り出せるこの環境!乾かないわけがない!!!わっはっは

 あっ納戸の荷物は全部出します。その荷物は外の6畳間倉庫に入れるため、倉庫に4つの棚を作ります。あぁ忙しい・・・

 

 

 

 

After that we enjoyed shopping.

  その後買い物を楽しみました。

 

 

 

I changed leather shoes. Ive used the former shoes for more than 15 years.

  革靴を替えました。前のを15年も使いました。物持ちが良いと言うかめったに履かないからと言うか・・・。

 

 

 

By using these timers, We can turn on and off electric heater and ventilation fan every 2 hours.

  これらのタイマーを使って、電気ストーブと換気扇のスイッチを2時間おきにオン・オフできます。

 

 

 

Of course I didnt use any screw to complete Osaka Station for laundry.

  もちろん、洗濯物用の大阪駅を完成させるのに、ネジは全く使いませんでした。合掌作りです。

 

 

 

This is the former rack for clothes in rocking chairs room.

  これはロッキングチェア部屋にある前の物干し台です。ストーブ・除湿器はありますが、換気扇はありません。

No comments:

Post a Comment