Friday, May 6, 2016

6th May. Bus バスだぞ

Bus
 5月6日 バスだぞ


I went to Matsumoto city and
  松本へ行き、


took bus to get to my workplace.
  バスで職場へ行きました。


Sometimes teachers go to work by bus and check whether our students are taking bus correctly or not.
  たまに先生がバスで学校へ行き、子ども達がしっかりバスに乗れているかどうかチェックします。


 
We jogged in the morning.
  朝走りました。


We bought a seeding and
  苗を買って、


planted it in our garden.
  学級菜園に植えました。



We have a tiny fountain in our school.
  学校にちっぽけな噴水があります。


Since I needed to went back Matsumoto by bus,
  松本にバスで帰らなければならなかったので、



I visited the shopping mall, where I wanted to visit with Rizu and Jeiku the day before yesterday yet we didn’t have enough time to visit.
  一昨日リズ先生達と来たかったけど、時間がなくて来られなかったイトーヨーカドーに来ました。


I made their personal seals in Japanese characters.
  彼らの判子を日本語で作りました。

We can make seals with vending machine. Amazing!
  判子が自動販売機でできるなんて、すごいですね~

No comments:

Post a Comment