Monday, May 2, 2016

2nd May. Home Visit 家庭訪問だぞ

Home Visit
5月2日 家庭訪問だぞ


We had a home visit today.
  今日は家庭訪問でした。


One of my student’s house is in Asama-onsen district where I lived 18 years ago.
  一人の生徒さんの家は18年前に住んでいた浅間温泉にあります。


I had lunch at my favorite restaurant. I haven’t come here for about 2 years.
  お気に入りの食堂で昼を食べました。約2年ぶりに来たと思われます。


I gave the owner YAMANEKO just before I went to Tonga in 2009.
  2009年トンガに行く直前、オーナーに山ネコをあげました。


I have never come here without ordering this menu, deep fried chicken set menu.
  必ず鳥のから揚げ定食を注文します。というか、もう分かってくれているので何も言わなくてもコレが出てきます。


When you come to Matsumoto, please visit Kanou restaurant.
  松本へお越しの際は、和食堂に行きましょう!山ネコに会えます!!


I cooked Okonomiyaki at night.
  夜にお好み焼きを作りました。


Since Japanese yen is getting stronger now, I sometimes exchange Japanese yen to US$ and deposit it into my US$ bank account.
  今は、円高になってきているので、たまに円をアメリカドルに換え、自分のドル通帳に入金しております。去年までにやっておけば、円安だった新婚旅行で役立ったのにな・・・・

No comments:

Post a Comment