Friday, September 25, 2015

25th Sep. Excursion 遠足だぞ

Excursion
9月25日 遠足だぞ

 
Although it was raining, we went on a school trip by bus.
  雨でしたがバス遠足に行きました。


 
First, we visited Gumyou-ji temple.
  最初に弘明寺に行きました。


 
This temple is more than 500 years old.
  500年以上経つのお寺です。


 
It is said that this woods of this temple last more than 3000 years. Amazing!
  この寺に使われている木は3000年以上もつと言われています。すごいです!


 
After that we collected rocks around the shores of a river.
  その後、岩石を河原で拾いました。


 
The special teacher who is familiar with petrology told us about the rocks we collected.
  岩石に詳しい講師の先生が拾った岩について教えてくれました。


 
Following that we visited the median tectonic line.
  そして中央構造線の露頭を訪れました。


 
It takes 1 minute on foot to my house from here.
  ここから家まで歩いて1分です!!


 
Finally we moved place and found a lot of fossils.
  青少年自然の家に行き、化石を探しました。


 
We had a very good time today.
  楽しい時間が過ごせました。


 
After we came back school, I went and took a look at a marathon course with young teachers.
  学校に戻って、若い先生達とマラソン大会の下見に行きました。


 
We are going to come here and then return.
  ここで折り返します。

No comments:

Post a Comment