Sunday, September 20, 2015

20th Sep. World Heritage 世界遺産だぞ

World Heritage
9月20日 世界遺産だぞ


 
In the early morning, we went for a walk around their house.
  家の近所を散歩しました。


 
It takes less than 10 minutes to get to the ocean.
  海まで10分未満で着きます。


 
They said this shellfish has a deadly poison.
  この貝は猛毒だそうです。普通に転がってるし・・・


 
The famous Japanese Mr. John Manjirou landed here in 1851.
  ジョン・万次郎がここに上陸したって~。それは知らなかった!


 
After that we played with their dog, Cap.
  その後、犬のキャップと遊びました。


 
Following that, we visited the Okinawa Prefectural Peace Memorial Museum.
  その後、平和記念公園に行きました。

 
 
 
 
After we visited some historical places,
  歴史的な場所を訪れた後、



 
we played tag at athletic they like.
  彼らお気に入りのアスレチックで鬼ごっこをしました。


 
Once we went back home and ate lunch, then
  一旦家で昼食をごちそうになって、


 
 
 
 
 
 
we visited the Monument at Itoman to the memory of the Himeyuri nurses who died in Okinawa in the final stages of the Second World War. I hope peace of the world.
  ひめゆりの塔を見に行きました。世界の平和を祈ります。


 
Around 3 PM, we moved to the Ryukyu Glass Village.
  3時頃、琉球ガラス村へ行きました。


 
They are making the glass arts.
  琉球ガラス作品を作っております。


 
After we bought some souvenirs,
  お土産を買った後、


 
We parted from them at the Yui Rail station. Thank you for your hospitality. We hope to see you again in Nagano soon.
  ゆいレールの駅でお別れしました。もてなしありがとうございました。また長野で会いましょう!
 


 
We visited the Shuri castle, world heritage.
  世界遺産の首里城に行きました。




The right side of the gate is authorized as world heritage.
  門の右半分が世界遺産に認定されています。


 
This gate, Shureimon Gate, and
  守礼門と

 
 
This building, Seiden, are very famous.
  正殿はとても有名です。


We learned different cultures.
  琉球王朝の異文化を学習しました。
 

 
Around 8 PM, we moved to Kencho-mae Station by Yui rail.
  ゆいレールで県庁前駅へ行き、


 
We enjoyed shopping and dinner at Kokusai-douri Street.
  国際通りで買い物と夕食をしました。
 
 


 
We lent this car VOXI for 3 days.
  3日間はVOXIを借りました。


 
We arrived at our accommodation around 11 PM.
   宿には11時頃到着しました。

No comments:

Post a Comment