Sunday, May 14, 2017

14th May. Abacus, Mother’s Day, Sushi, Teeth そろばん・母の日・寿司・歯だぞ

Abacus, Mother’s Day, Sushi, Teeth
5月14日 そろばん・母の日・寿司・歯だぞ


 
Kaito has started learning abacus.
  Kaitoマンはそろばんを習い始めました!?


 
He may be clever with his fingers.
  指先が器用かも知れません。


 
At the flower center,
  フラワーセンターで


 
we bought flowers for Tamami and her mother.
  Tamamiさんとお母さんに花を買いました。


 
We cerebrated Mother’s Day at Sushi restaurant.
  寿司屋で母の日を祝いました。


 
After Second Street,
  セカンドストリートの後、


 
 
we visited AEON mall. Since May is Tamami’s birth month, we can eat all parfaits for US$2, that’s why we visit here and eat parfaits every weekend.
  イオンモールに来ました。5月はTamamiさんの誕生月なので、全パフェが250円で食べられます。なので毎週末ここに来てパフェを食べているのです。


 
Kaito can stand up holding onto something.
  Kaitoマンはつかまり立ちしております。


 
He is teething his third and forth teeth.
  3本目と4本目の歯が生えています。


 
I bought Anpanman’s music book at Second Street.
  アンパンマンの音楽の本を買いました。


 
Happy Mother’s Day!
  母の日おめでとうございます!

No comments:

Post a Comment