Saturday, February 18, 2017

18th Feb. Falling Down 落下だぞ

Falling Down
2月18日 落下だぞ


 
Lately Kaito doesn’t sit gently.
  最近Kaitoマンはおとなしく座っておりません。


 
He tries to lean out of the chair,
  椅子から乗り出そうとして、


 
and then
  それで


 
falls down.
  落ちます。あちゃ~


 
I skied at Yabuhara.
  やぶはらでスキーでした。


 
The snow condition was terrible crust.
  雪質はひどいクラストでした。


 
I skied on the crust bumpy slope only once and then I left for the other course because it’s very dangerous.
 クラストのコブを一本だけ行って、他のコースに行きました。非常に危険だからです。


 
Actually some of skiers got injured by the crust slope. Take care!
  実際クラストでけがをしているスキーヤ―もおりました。お大事に!



After that I moved to Ina city. 
その後、伊那市へ移動しました。


 
 
This is my accommodation tonight.
  今晩の宿です。


 
I participated in the drinking party for our former principal at Komagane city.
  駒ヶ根で前の校長先生のパーティーに参加しました。


 
We passed through the Komagane railway station. I came here by bicycle everyday when I was taking the volunteer training in 2009 before I left for Tonga.
  駒ヶ根駅を通過しました。トンガ前2009年にボランティア訓練を受けている時、毎日自転車で来ていました。


 
Before I went back to my hotel I ate Chinese noodles at the restaurant I used to come when I was in Ina city.
 宿に帰る前に、伊那にいた頃よく来たラーメン屋で食べました。
 

No comments:

Post a Comment