Sunday, January 3, 2016

3rd Jan. The First YAMANEKO 山ネコ初めだぞ

The First YAMANEKO
1月3日 山ネコ初めだぞ


I made the first YAMANEKO this year.
  書初めならぬ山ネコ初めをしました。


I made 20 YAMANEKO dolls lately.
  最近20体の山ネコを作りました。


I filled up the bottom of YAMANEKOs with the same clay and small iron bars.
  山ネコの底を同じ粘土と小さな鉄の棒でふさぎました。


After I waxed skies and sharpened its edges,
  スキーにワックスをかけてエッジを研いだ後、


I moved to my home ski field, Fujimi Panorama.
  富士見パノラマに行きました。


Although it was fine, I couldn’t see Mt. Fuji clearly maybe because there is less snow.
 天気が良いのですが、富士山がきれいに見えません。たぶん雪が少ないからでしょうか。


I took chair lifts for the first time this year.
  今年初めてリフトに乗りました。


I enjoyed snowboard for the first time this season. 
  今シーズン初めてスノボをしました。

I continued snowboarding until the gondola finished.
  ゴンドラが終わるまで滑っていました。

  

 


On the way back, I visited the Suwa Taisha Shrine.
  帰りに諏訪大社に寄りました。



I prayed for our happiness this year and
  今年の幸せを祈り、


bought some lucky charms.
  お守りを買いました。


I have to reply to New Year’s greeting card for more than 20 people.
  20人以上へ年賀状のお返しをしなければいけません・・・

No comments:

Post a Comment