Friday, January 1, 2016

1st Jan. New Year’s Day 正月だぞ

New Year’s Day
1月1日 正月だぞ


 
Happy New Year! I wish you a great year in 2016.
  あけましておめでとうございます。皆様にとって2016年がすごい年となりますように。


 
I sprayed lacquer then
  ラッカースプレーをして


 
finished my work, bud vase.
  一輪挿しを完成させました。


 
I sent New Year’s greetings by e-mail.
Eメールで年賀を送りました。


 
 
We did year’s first visit to the Gofukuji Temple.
  牛伏寺へ初詣に行きました。


 
When we pulled out a written fortune, both of us were completely the same. Wow!
  おみくじを引いたら、二人とも全く同じものでした。おぉ~


 
It was very fine. We enjoyed shopping at some shops.
  良い天気!何軒かの店で買い物を楽しみました。


 
What a nice New Year’s Day!
  良い元日ですね~。常念岳(2857m)の奥にあってより高いはずの槍ヶ岳(3180m)の先が見える程の快晴でした!


 
I bought new suit and formal dress. I have been able to wear my previous one for more than 15 years, thanks to that my proportion doesn’t change and we rarely wear it.
初売りでスーツと礼服を買いました。以前の物を15年以上着ました。体型が変わらないのと、めったに着ないからでしょう。

No comments:

Post a Comment