Tuesday, August 11, 2015

11th Aug. Iguazu Falls Brazilian side イグアスの滝ブラジル側だぞ

Iguazu Falls Brazilian side
8月11日 イグアスの滝ブラジル側だぞ

We ate breakfast at the hotel and
  ホテルで朝食を食べて、

 
left for the Iguazu Falls around 7:30.
  7時半にイグアス滝へ向かいました。


We visited its Brazilian side today so we needed to cross the border by car.
  今日は滝のブラジル側なので車で国境を渡るのでした。


Left side is Argentina, right side is Brazil and we can see Paraguay behind these countries in the picture.
  左がアルゼンチン、右がブラジル、写真の奥に見えるのがパラグアイです。


We are on the border line now!
  ちょうど国境で~す!


After we arrived in Brazil,
  ブラジルについて
 

we saw some souvenirs.
  土産を買いました。


Of course there are a lot of Brazil soccer national team goods.
  もちろんサッカーブラジル代表グッズがたくさんあります。まぁブラジルですからね・・・


Around 9, we took bus to enter the national park.
  9時頃、国立公園に入るのにバスに乗りました。


They are the character of this park but not so cute I think. YAMANEKO is much better.
  彼らはこの公園のイメージキャラクターですが、山ネコの方がよっぽどかわいいです。


We are here in the Iguazu Falls, Brazilian side!
  イグアス滝のブラジル側に来たぞ~!


Only 20 percent of the whole Iguazu Falls belong to Brazil but
  たった20%だけがブラジルに属するわけですが、





This side is more dynamic.
  こちらの方がダイナミックです。
[Movie] Iguazu Falls Brazilian Side 1動画:(20 sec)

[Movie] Iguazu Falls Brazilian Side 2動画:(37 sec)

[Movie] Iguazu Falls Brazilian Side 3動画:(32 sec)

[Movie] Iguazu Falls Brazilian Side 4動画:(39 sec)

[Movie] Iguazu Falls Brazilian Side 5動画:(30 sec)


we spent time until noon.
  昼まで時間を過ごしました。


When we left, we took double decker bus.
  帰りにダブルデッカーに乗りました。


It was her first time to get into the second floor bus. I took it many times in New Zealand, America, Hong Kong…
  Tamamiさんはそれに乗るのが初めてだったようです。torojiro先生はニュージーランド、アメリカ、香港で・・・たくさんです。


On the way back to the hotel, I gave No. 439 YAMANEKO to Geoffrey and Diane from Australia. They were very kind to us and invited us to Sydney. Yes, we will!
  帰りに山ネコNo.439をオーストラリアから来たGeoffreyさんとDianeさんにあげました。とても親切にしてくれて、シドニーにおいでと言ってくれました。行きます!


I gave No. 440 YAMANEKO to Santa Cruz. He is the first Argentinian YAMANEKO owner.
  山ネコNo.440をSanta Cruzさんにあげました。彼がアルゼンチン人初の山ネコオーナーです。


When we got back to our hotel, I gave No. 441 YAMANEKO to Gabriel (Chino), who is our tour guide. He spoke easy English for us. Thank you for your kindness.
  ホテルに戻った時、山ネコNo.441をGabrielさん通称Chinoさんに渡しました。丁寧でわかりやすい英語で話してくれました。ありがとうございました。


After that we enjoyed sightseeing and shopping for a while then
  それから少し観光と買い物を楽しんで、


we left for the airport around 5 PM.
  5時頃ホテルを出ました。


Since we depart from the International Airport in Brazil, we crossed the border again.
  ブラジルの国際空港から出発するので、国境をまた渡りました。



At the airport, we ate NISSIN CUPNOODLES. Tamami seems to miss Japanese food.
  空港で日清カップヌードルを食べました。Tamamiさんは日本食が恋しいようです。


Around 8 PM, we left Brazil, (Argentine).
  午後8時頃、BrazilArgentine)を経ちました。




After 4 hours flight, we arrived in Peru at 10 PM at the local time.
  Peruに4時間のフライトの後、着きました。現地時間の10時。


After 30 minutes by car, we got to our hotel and went to bed right away. We were very tired and we have to get up before 5 AM tomorrow.
  車で30分の後、ホテルについて、すぐに寝ました。疲れていたのと明日は5時前に起きなければなりません。

↓This is all of our photos, which we took during honeymoon.
 新婚旅行で撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

2-3 Aug. 2015 Departure, Dallas, Lima,
 4 Aug. 2015 Machupicchu

5 Aug. 2015
 Cusco Lima Santiago
https://picasaweb.google.com/112710986648232604486/5Aug2015CuscoLimaSantiago

6 Aug. 2015 Santiago~Easter Island

7 Aug. 2015 Easter Island 2 sightseeing

 8 Aug. 2015 Easter Island ~ Santiago

9 Aug. 2015 Santiago ~ Buenos Aires ~ Iguazu
https://picasaweb.google.com/112710986648232604486/9Aug2015SantiagoBuenosAiresIguazu

10 Aug. 2015 Iguazu Falls Argentinian side

11 Aug. 2015 Iguazu Falls Brazilian side
12 Aug. 2015 Nazca Line
13 Aug. 2015 Lima the last day of the trip

No comments:

Post a Comment