Tuesday, May 5, 2015

5th May. Osaka 3 Ancient Tomb 大阪3 古墳だぞ

「Osaka 3 Ancient Tomb
5月5日 大阪3 古墳だぞ


 
In the morning, I enjoyed jumping rope with Sousuke.
  朝、Sousuke君となわとびをしました。


 
We visited the biggest ancient tomb in Japan called Nintoku-Tennou-Ryo by Nankai railway.
  南海電車で仁徳天皇陵へ行きました。


 
On the way, we determined to meet up with my friend Yusuke who is a registered architect.
  道中、建築士の友達Yusukeさんに会うことになりました。


 
By chance, he is building a new house near our destination so we visited his workplace.
  たまたま今、仁徳天皇陵の近くで家を建てているようでしたので見に行きました。


 
What a nice house!
  素敵なおうち~!


 
It takes us 5 minutes to get there, Nintoku-Tennou-Ryo.
  仁徳天皇陵まで徒歩5分。いつでも古墳!古墳し放題!!いいな~。


 
We cycled around the tomb by rental bicycle.
  レンタル自転車でぐるっと古墳を廻りました。


 
It took 30 minutes, 1.8 miles.
  約3km、30分かけて走りました。


 
It was the greatest tomb and we had a good time.
  素晴らしい古墳でした。


 
On the way back, we watched the famous signboard. It was her 2nd time to come here. I’ve come here great many times…
  帰りにミナミへ寄りました。Tamamiさんは2度目です。torojiro先生は数百回目でしょうか・・・。
 

 
There a lot of people in Osaka.
  大阪は人だらけです。


 
We enjoyed shopping there.
  買いものを楽しみました。


 
Once we went back home and went out for my favorite thick white noodles.
  一旦家に戻り、ぺこぺこうどんに出かけました。


 
Around 10 PM, we left Osaka. Thank you for your hospitality.
  夜10時頃大阪を出ました。おもてなしありがとうございました。

No comments:

Post a Comment