Sunday, May 3, 2015

3rd May. Osaka 1 大阪だぞ1

Osaka 1
5月3日 大阪だぞ1


 
We visited Osaka by midnight bus.
   夜行バスで大阪に行きました。


 
We have a train every 3 or 4 minutes here.
  大阪では3,4分に1本電車が来ます。都会では人様が行くところに電車が合わせてやってくるのです。田舎では電車様の行くところに人間どもが合わせてついていきます。


 
First we ate Kushi-katsu (pieces of pork fried on a skewer) with my father, Kazuo.
  父のkazuoさんと串カツを食べました。2度づけはあきまへんで~


 
Here is Shin-Sekai district.
  新世界です。夜は治安が悪いので来ることができません。
 



 
Following that we visited the Tennouji-Zoo.
  天王寺動物園に来ました。


 
Maybe haven’t visited here since I was in a primary school.
  小学校生時代からずっと来てなかったと思います。



 
Wow! The polar bear attacked the wild bird.
  おぉ~!白クマ君が野鳥を襲っておりました。


 
After that, we got into the highest building in Japan, Abeno Harukas.
  その後、日本で一番高いビル、阿倍野ハルカスに入りました。


 
It’s 300m (1000 feet) high.
  300mあります。


 
We didn’t go up to the top, because it was so crowded.
  めちゃくちゃ混んでいたので、頂上までは行きませんでした。


 
At night, we ate dinner at my house with my family.
  夜は家族で夕食でした。


 
My younger sister Akiko provided me with these delicious meal. Thank you.
  金持ち力持ちの妹Akikoさんが食事を作ってくれました。ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment