Saturday, July 29, 2017

29th Jul. Photo Studio & Rice Cakes 写真館&餅だぞ

Photo Studio & Rice Cakes
7月29日 写真館&餅だぞ



 

This is a birthday toy.

  誕生日のおもちゃです。



 

I bought the car for Kaito as his birthday present at the sale on 7th July.

  7月7日の販売で誕生日プレゼントとして買いました。



At 10 AM we visited the photo studio to take a photo of Kaito’s first birthday.

  Kaitoマンの初誕生日写真を取る為にスタジオマリオに行きました。



 

Kaito did very well.

  Kaitoマンはとてもよくがんばりました。



 

Following that we visited Tamami’s parents house and cerebrated his first birthday.

  その後、Tamamiさんの両親宅を訪れ、初めての誕生日パーティをしました。



 

One year old baby is supposed to carry a rice cake on their back.

  1歳の赤ちゃんは背中に一升餅を背負うことになっています。



 

Although it’s very heavy for Kaito, he carried it well.

  Kaitoマンには重いでしょうが、よく背負いました。



 

Kaito received new shoes from Tamami’s parents.

  Tamamiさん方のじいさんばあさんから、新しい靴をもらいました。



 

This cake is also what Rizu and Jeiku gave us.

  このケーキもまたRizu先生とJeikuさんがくれたものです。



 

Kaito completed the stairs of Tamami’s parents’ house.

  Kaitoマンは実家の階段も登れるようになりました。



 

Kaito likes to watch this pinwheel.

  Kaitoマンはこの風車を見るのが好きです。



 

We saw the local summer festival, Genba matsuri.

  玄蕃祭りを見ました。



 

Kaito goes upstairs himself and

  Kaitoマンは自分で2階に行け、


watches Anpanman alone.

  アンパンマンを1人で見ます。

No comments:

Post a Comment