Sunday, March 19, 2017

19th Mar. Osaka1 大阪だぞ1

Osaka1」
3月19日 大阪だぞ


 
After I waxed my skies,
  スキーにワックスをかけた後、


 
we changed our clothes then,
  服を着替えて、


 
took train to Osaka at 8:30.
  大阪へ向け電車に乗りました。


 
On the way, we ate thick white noodles at Nagoya Railway Station.
  途中、名古屋駅できしめんを食べました。


 
We took the limited express “Urban Liner” to Osaka.
  近鉄アーバンライナーに乗りました。


 
This is Kaito’s firest time to take it.
  Kaitoマンは初めてアーバンライナーに乗ります。


 
Around 2 PM we got to Osaka Tsuruhashi.
  2時頃、鶴橋に着きました。


 
My aunt’s house is near Tsuruhashi Station.
  叔母の家は鶴橋駅近くです。


 
We walked to Nishimatsuya Children’s goods shop.
  西松屋へ歩いて行きました。


 
Kaito got his shoes for the first time, though he cannot walk yet.
  Kaitoマンは初めて靴を手に入れました。まだ歩けませんが・・・。


 
Around Wakae-Iwata Station, we had dinner.
  若江岩田で夕食でした。


 
All the member tried to hold Kaito.
  Kaitoマンを抱っこしたがります。


 
Kaito was very busy with meeting people today.
  Kaitoマンは人に会うのに大忙しでした。


 
Their hospitality was completely different from when I visited alone.
  Torojiro先生が一人で来た時より完全にもてなしが違っておりました。たぶんKaitoマンのお陰でしょう。


 
We went back to my aunt’s house by train. In Osaka we never check the timetable because it comes every 3-10 minutes.
  電車で叔母の家に帰りました。大阪国では時刻表を見ることはありません。3分~遅くとも10分に一本で電車が来るので。長野国では電車様のご都合に人間どもが合わせさせていただいております。

No comments:

Post a Comment