Sunday, April 17, 2016

17th Apr. Nagano Marathon 長野マラソンだぞ

Nagano Marathon
4月17日 長野マラソンだぞ


I got up around 5:30.
  5時半頃起きました。





I prepared for the marathon competition.
  マラソン大会の準備をしました。

  
 
We ate healthy food.
  健康食を食べました。


 
It was my first time to participate in full marathon.
  フルマラソンは初です。


We arrived at the starting point around 7:30 and
  スタート地点に7:30頃について


put my luggage into the cargo.
  荷物を預けました。


 
There were more than 10,000 runners.
  1万人以上の参加者です。


We started at 8:30.
  8時半スタートでした。


The Nagano marathon came into existence just after the Nagano Olympics game in 1998.
  長野マラソンは1998年の長野オリンピック後にできました。


We run with visiting many Olympics places.
  たくさんのオリンピックの場所を巡って走ります。



 This is the M wave.
  Mウェーブです。



This is the White ring.
  ホワイトリングです。

 



It was raining and strong wind.
  雨と強風でした。

 

After 30 km (18 miles), I was about to get a cramp in my legs.
  30km以降は足がつりかけていました。




I managed to finished the race thanks to encouragement.
  声援のお蔭で何とかゴールできました。


I got this mal and towel as a prize for participation.
  参加賞(完走賞)のメダルとタオルをもらいました。応援ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment